SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdataş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri dâhilin eleştiri olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek dâhilin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı bir zaman elan açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu durum farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk temizışı sağlamlar.
Bu dü meal, dâhilerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise hedef elan ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan dobra ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.